Umeå 090 - 690 31 00|Övik 0660 - 43 18 50|Luleå & Piteå 0920 - 21 98 30|info@teamnorr.se|Support|Fjärrstyrning|Facebook|LinkedIn

TeamNorr – Vanligaste it-problemen för Umeåföretagen

Vad är de vanligaste it-problemen för Umeåföretagen?
I denna artikel får ni veta vilka och hur TeamNorr jobbar för att förebygga it-problemen hos företag så att de kan ha en bra dag på jobbet.

 

Teknikstrul kan vara extremt irriterande och kostar onödiga pengar. Nu avslöjar Pär Vidmark VD på TeamNorr de vanligaste it-problemen – och hur du kan undvika dem.
– Det här kan vara en stor tidstjuv på företagen, och det är just därför vi möter upp med en helhetslösning som gör att man kan ringa våra experter oavsett vilka tekniska frågor man har, säger han.

Ett felmeddelande blinkar på skrivaren och inga papper kommer ut, trots att du redan har lagt ned alldeles för mycket tid på att åtgärda felet. Eller kanske är det scannern som vägrar skicka vidare bilderna till datorn?

I värsta fall har du plötsligt, och vid sämsta tänkbara tidpunkt, tappat åtkomsten till nätverket och känner hur frustrationen växer i takt med den ökade stressen.

Många kan känna igen sig i precis dessa scenarion, och det är också några av de absolut vanligaste it-relaterade problemen, enligt Pär Vidmark VD på TeamNorr i Umeå.

– När det gäller skrivaren så behöver det inte vara själva maskinen det är fel på, det kan vara nätet som strular till det. Detsamma kan gälla scannerproblem. Vid 99 procent av gångerna är det inte ett maskinrelaterat problem när det gäller scanning utan det kan vara nätet eller kontakt med datorn eller servern som är felet, en skrivare idag har ju samma tekniska innehåll som en dator, säger Pär Vidmark. 

Pär jobbar som VD på TeamNorr, som erbjuder it-support och service samt inköp av produkter till företag. De fungerar som en inhyrd it-avdelning, oavsett om det gäller ett företag med en eller flera hundra anställda.

– De flesta får de här problemen förr eller senare, men man vet inte vem man ska kontakta. Sitter felet i ens egen dator, är det nätleverantören eller internetleverantören man ska ringa?

Med TeamNorrs helhetslösning inom it-frågor behövs bara en part att kontakta eftersom de erbjuder support oavsett tekniskt problem och fixar allt från datorer och skrivare till telefoni.

Målet är att förenkla vardagen för företagen som ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet och ägna tid åt det de är bäst på istället för att slösa energi på krångliga it-problem utan att veta vem de ska kontakta.

– Vi vill att våra kunder ska ha en bra dag på jobbet och med det menar vi att det ska kännas tryggt att ringa oss om alla typer av problem som uppstår – vi kommer och löser dem, säger Pär Vidmark.

GER UMEÅFÖRETAGEN EN ENKLARE VARDAG

TeamNorr skapar effektiva och bekymmersfria arbetsmiljöer genom it- och dokumenthantering med support och service.

Företaget levererar alla produkter och tjänster ett företag behöver till en fast månadskostnad.

Eftersom TeamNorr tar ansvar för helheten blir vardagen enklare och smidigare för företag och medarbetare. Som kund blir det enklare att få hjälp av en och samma leverantör och TeamNorr gör snabbt felsökningar vid eventuella problem.

Erbjuder alltifrån smarta tjänster till produkter – här kan du läsa mer om hur ditt företag kan få hjälp.

ERBJUDER BÅDE TJÄNSTER OCH TEKNISK UTRUSTNING

TeamNorr erbjuder inte bara tjänster, utan förmedlar även teknisk utrustning till företag som har behov av det, exempelvis:

  • Datorer
  • Telefoni
  • Dokumenthantering
  • Multifunktionsmaskiner
  • Skrivare
  • Möten och kommunikation
  • Konferensutrustning
  • Serverlösningar
  • Molnlösningar
  • System och program
  • Orderhantering
  • Hemsidor
  • Fakturahantering
  • Avtalshantering
  • Backup och säkerhet
  • GDPR
  • Antivirus
  • Office 365
  • Nätverksinstallationer

Läs mer om TeamNorrs tjänster här

Följ gärna TeamNorr på Facebook för att ta del av erbjudanden och annan relevant information.

Detta innehåll är framtaget i samarbete med VK Media.

Jag vill veta mer om
close slider