Ekonomen: Jag har aldrig söndagsångest

– Jag kände direkt jag började att jag blivit en del av gänget. Det är som att komma in i en stor familj, säger Jenny Johansson, som jobbar med ekonomi- och affärsstöd på TeamNorr IT-Partner sedan 2018.

– Det är jättebra att jobba här – jag har aldrig söndagsångest.

Jenny Johanssons roll på TeamNorr IT-Partner är väldigt bred. Hon hanterar fakturering, arbetsmiljöfrågor, leverantörsfakturor, kontroll av inköp och är behjälplig vid månads- och årsbokslut – och mycket annat.

– Jag trivs väldigt bra med variationen och tycker om att vara spindeln i nätet. Vi jobbar mycket med ständiga förbättringar för att få ett så bra flöde som möjligt, både för oss och våra kunder. Vi vill att alla ska ha en bra dag på jobbet, helt enkelt, säger hon och tillägger:

– Jag längtar efter att gå på jobbet. Jag har verkligen ingen söndagsångest!

Hon har jobbat med ekonomi i olika branscher i snart 23 år. Nu firar hon fem år på TeamNorr IT-Partner och berättar att hennes arbetsroll har förändrats över tid.

– När jag började var företaget inte lika stort och jag jobbade då både med ekonomi och som koordinator. Jag svarade i telefon, tog emot uppdrag och bokade in teknikernas besök bland annat. Men när ett företag växer fungerar det inte längre att ha en så bred roll som jag hade, så vi smalnade av, säger Jenny Johansson.

Hon förstår att TeamNorr IT-Partner står för en viktig funktion hos kunderna. Om internet slutar att fungera eller man tappar kontakt med servern kan ett helt företag bli lamslaget.

– Vi får in väldigt många akutärenden. Vissa saker kan vi lösa på distans genom att fjärrstyra kundens dator, men ibland får våra tekniker åka ut. Teknikerna har olika kompetenser och de samarbetar väldigt bra. Vi har en chatt i Teams där man kan fråga varandra om olika ärenden – kanske är det någon som har stött på samma problem tidigare och vet hur det ska lösas? säger Jenny Johansson.

Hon fortsätter:

– Till exempel kan det komma en uppdatering i Outlook som gör att kundärendena väller in. Då kollar oftast någon av teknikerna upp hur man löser problemet och lägger ut det på Teams, så vet alla vad de ska svara kunderna. Det är ett system som fungerar väldigt bra. Kunderna får snabb hjälp och teknikerna utbildar varandra automatiskt.

Jenny Johansson trivs med TeamNorr IT-Partner som arbetsgivare och menar att de är generösa med kompetensutveckling, det är högt i tak och alla vågar säga sin åsikt.

– Vi har en trygg familjekänsla och alla har en bra relation med varandra. Dessutom får man vara med och utveckla och förbättra företaget. Jag trivs och det är en så skön känsla att veta att man kan gå i god för sin arbetsplats, säger hon.