loader image

Support

När tekniken strular eller kunskapen brister kan det vara både tryggt och skönt att kunna förlita sig på en kompetent och tillgänglig IT-partner. Av oss får du snabb och hjälpsam support från våra lokala experter alla helgfria vardagar mellan 07–17.

Support där du behöver det

En del problem kan behöva åtgärdas snabbt, andra problem kan vara mindre kritiska och behöver inte åtgärdas lika akut. För att kunna möta våra kunders behov på bästa sätt erbjuder vi flera olika möjligheter till support. Använd kontaktformuläret för att skicka in en supportförfrågan eller hör av dig till din lokala IT-partner för support och hjälp.

Direktsupport

En del problem kräver snabb support men kan vara enkla nog att åtgärda själv med hjälp av vägledning från våra lokala experter. Sådana gånger kan vi ge support direkt över telefon eller chatt så att du snabbt får den hjälp du behöver och smidigt kan fortsätta din arbetsdag.

Fjärrsupport

Genom verktyget TeamViewer är det möjligt att erbjuda fjärrstyrd support. Det innebär att du som användare laddar ner ett program och får en unik kod som du skickar till oss, vilket gör att vi under den sessionen kan ta över din dator för att felsöka och åtgärda problemen som finns utan att behöva vara på plats. Efter att vi avslutat supporten kopplas länken ner och vi har inte längre någon åtkomst till att hantera din dator. Det går att använda TeamViewer flera gånger men varje session har en ny unik kod för säker hantering.

Ladda ner TeamViewer här

Support på plats

Vissa gånger kan det vara nödvändigt att vi kommer ut till er på plats och felsöker och ger support direkt hos er. Det kan röra sig om hårdvarufel eller andra platsspecifika detaljer som kräver åtgärder på plats och då kommer vi självklart ut till er och gör felsökning, bedömning och åtgärdar hos er.