[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.23″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.23″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_image src=”https://teamnorr.se/wp-content/uploads/2023/05/JonasEk-kopia-2.jpg” title_text=”Jonas Ek senior servicetekniker TeamNorr” _builder_version=”4.23″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.23″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.23″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]
Jonas Ek är servicetekniker på TeamNorr IT-Partner sedan ett och ett halvt år tillbaka. Han jobbar bland annat med skrivare, kopieringsmaskiner, mötesutrustning och programvaror för dokumenthantering.
– Ingen dag är den andra lik – och det är det som är så roligt, säger han.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.16″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”4.24.0″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″]
Utskrifter, kopiering, scanning och annan dokumenthantering är viktiga funktioner på de flesta företag. Där har serviceteknikern Jonas Ek en viktig roll. Hans uppdrag är att se till så att kundernas utrustning fungerar som den ska och att konfigurationer och dokumentflöden stöttar verksamheten på bästa sätt.
– Vi hjälper kunderna med att visa potentialen i dokumenthanteringen. Det minimerar bland annat onödig administration – något som ger kunderna en lite bättre dag på jobbet, säger Jonas Ek.
Han styr själv stora delar av sin arbetstid. Ibland åker han ut på längre resor för att hjälpa kunder som sitter långt bort, ibland sitter han hos kunder i Luleå, där han är placerad, eller så hjälper han kunder via fjärrstyrning.
– Det är frihet under ansvar och väldigt varierande. Det är just variationen som är roligast, men också att hjälpa kunderna så de blir nöjda, säger Jonas Ek.
– Ja, Jonas är en riktig klippa till medarbetare. Han är oerhört uppskattad av både kunder och kollegor. Jonas personifierar ett av våra värdeord – rejäl. Han håller vad han lovar, är tydlig, gör ett bra arbete och återkopplar, säger Edward Lantz, vd på TeamNorr.
Jonas Ek har jobbat över 30 år i IT-branschen. Han beskriver TeamNorr som en spännande och modern arbetsgivare. Alla kontor jobbar tillsammans och man delar på arbetsuppgifterna.
– Alla får vara delaktiga i beslut och involverade i hur företaget utvecklas. TeamNorr är en arbetsgivare man trivs hos, säger Jonas Ek.
Han utsågs dessutom till Årets ambassadör 2022, en utmärkelse som TeamNorr instiftat.
– Jag blev självklart överraskad och oerhört glad. Under kvällen, när motiveringen lästes upp, så kände jag att den stämde in på alla mina kollegor. Jag blir stolt över att jag lyckats komma in i arbetsuppgifterna snabbt och får detta pris som uppskattning. Det värmde verkligen, säger Jonas Ek.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]