Full koll på er IT och kontroll över kostnaderna

“Vi känner våra kunder, vi har bra koll på deras IT-miljö och hur vi ska supportera dem”, säger Håkan Olovsson, säljare på TeamNorr.

Enkelt och tryggt, så ska det kännas att ringa TeamNorr och få support när tekniken krånglar på jobbet. Med fasta priser har du dessutom kontroll över kostnaderna och slipper dyra överraskningar.

Fungerande IT är en förutsättning för en bra dag på jobbet, oavsett om du jobbar inom ett stort eller litet företag. Att ha sin support nära tillhands när det uppstår problem är en stor trygghet – något som TeamNorr tagit fasta på. Med fasta priser och snabb support finns de alltid tillgängliga för sina kunder.

– Vi erbjuder våra kunder en helhetslösning som ger dem en trygg och bra dag på jobbet. Med en fast kostnad per användare så kan företaget enkelt budgetera vad IT kostar, säger Håkan Olovsson, säljare TeamNorr.

Han menar att allt fler upptäcker fördelarna med ett fast pris, eftersom kunden inte behöver fundera på vad det kommer att kosta. TeamNorr utgår från en anställd och vad den behöver, som dator, telefon, licens och program. Därefter räknar de ut priset utifrån önskad support och antalet anställda i företaget.

Det blir en fast månadskostnad – utan dyra överraskningar.

Håkan Olovsson, säljare, och Jonas Granberg, IT-konsult, vill bidra till att deras kunder får en bra dag på jobbet, utan IT-krångel.

Helhetslösningen paketeras efter företagets och personalens behov och går även att ändra allt eftersom, både för att öka eller minska på tjänsterna.

– Kostnadsbilden beror på hur stort företaget är och vilka önskemål kunden har. Det vi erbjuder som grund är en månadskostnad inklusive all fjärrsupport. Genom fjärrsupport kan man idag lösa de absolut flesta användarfrågor och problem hos en kund. Våra konsulter kopplar upp sig mot kunden och löser problemen via fjärruppkoppling. Vi är självklart också snabbt på plats om kunden behöver oss där, säger Håkan Olovsson.

Vilka är fördelarna med ert upplägg?

– Dels att kunden har tillgång till vår IT-support från kl 07 på morgnarna och vet att vi svarar. Men också att vi känner våra kunder, vi har bra koll på deras IT-miljö och hur vi ska supportera dem. Dessutom tillkommer det inga onödiga kostnader som ofta uppstår när olika teknikleverantörer är inblandade. Eftersom vi tar helhetsansvaret ser vi till att det är ordning och reda på hela IT-miljön, säger Håkan Olovsson.

Vilken respons får ni från era kunder?

– Kunderna gillar idén om att ha en enkelt budgeterad kostnad för IT. Man kanske har erfarenhet av att det är svårt att överblicka hur mycket det kostar per år, kanske har man även haft flera olika leverantörer och svårt att få en komplett bild av priset. De uppskattar enkelheten med oss som en helhetsleverantör och att få en samlad kostnad, säger Håkan Olovsson.

FULL KOLL PÅ ER IT

TeamNorr är helhetsleverantör och erbjuder allt som behövs för en effektiv och trygg IT till fast pris. Eftersom TeamNorr tar ansvar för helheten blir vardagen enklare och smidigare för både företag och medarbetare. Som kund får du hjälp av en och samma leverantör och TeamNorrs kunniga IT-konsulter är nära till hands när ni behöver snabb hjälp.