Fyra anledningar att välja en modern telefonilösning till företaget

Anders Eriksson arbetar som kundansvarig på TeamNorr och ansvarar för affärsområdet telefoni. Anders hjälper företag med moderna kommunikationslösningar som binder samman företagets digitala system.

TeamNorr är återförsäljare och sköter support för Telavox, en kommunikationsplattform som samlar telefoni, växeltjänst, chatt, möten och kontaktcenter i en enda enkel plattform. Tjänsten integrerar andra affärssystem vilket bidrar till en effektivare arbetsplats.

– Kunderna uppskattar att vi hjälper de med både it och telefoni och det är riktigt roligt. Vårt telefonierbjudande samlar företagets it-lösningar ännu mer och gör livet enklare för våra kunder. Som jag ser det är en modern telefonilösning grunden för den digitala arbetsplatsen, menar Anders.

Anders fyra anledningar att välja en modern telefonilösning till företaget

  1. Skalbar och effektivare arbetsplats
    En modern telefonilösning gör er flexibla – det är ett system som växer med ditt företag.
    Telavox använder sig av smarta licenser istället för bindande abonnemang. Får ni en ny kollega, eller ska någon på föräldraledighet? Licenserna är inte personliga, så det är snabbt och enkelt att tilldela licenser till nya användare.
    Telavox adminportal är lättanvänd och ger er en tydlig överblick. Där kan du hantera användare, licenser, kostnader och säkerhet i ett enda gränssnitt.
  2. Lägre kostnader
    Ett av de största skälen att använda TeamNorrs telefonilösning är de enorma kostnadsbesparingarna. Det är tydligt att kostnaderna kan skena iväg när man ska implementera ett traditionellt system på egen hand. Med TeamNorrs telefonilösning får du en faktura varje månad för all er kommunikation. Det förenklar hanteringen av utgifter för företaget och frigör både utrymme och resurser till annat.
  3. Smidigare internkommunikation
    Dra nytta av att ha allt i samma system och använd telefoni, videokonferenser, snabbmeddelanden, e-post, sms för att kommunicera effektivt och smidigt.
  4. Spårning och mätningar
    Med TeamNorrs telefonilösning blir det också enkelt att samla in data om kommunikationen. Det går att se hur många som använder chatt jämfört med telefoni och vilka kommunikationssätt som används i framgångsrika projekt. Du kan även spåra hur personalen använder kommunikationsverktygen och strukturera er digitala arbetsplats så att ni får ut mesta möjliga nytta med minsta ansträngning.

Sammanfattningsvis finns det mängder av fördelar med en modern telefonilösning för företaget: Det gör det enkelt att skala upp eller ner er verksamhet, sänker era kostnader, underlättar er internkommunikation och ger er värdefull data.