Norrländska IT-konsulter
TeamNorr består av IT-konsulter och IT-tekniker med olika spetskunskaper som tillsammans bildar ett kompetent lag där vi svarar för allt ifrån projektering, installationer och IT-support till molntjänster, telefoni och så mycket mer. Nedan ser du våra övergripande tjänsteområden där du kan klicka för att läsa mer detaljer om respektive område.
IT-support och servicedesk
När tekniken eller systemen strular står vi redo 07-17 alla vardagar.
Server och hosting
Datacenter, hosting, molntjänster, backup, lagring och server.
Skrivare/dokumenthantering
Gör arbetsdagen mer effektiv med smarta dokumentflöden.
Konferensutrustning
Allt ni behöver för att ta ert mötesrum till nästa nivå.
Nätverk
Vi tar hand om både hårdvara och mjukvara för ert nätverk.
Telefoni och växel
Växeltjänster och telefoni anpassade för er verksamhet.
Digital signering
Ta klivet till högre digitalisering av ert företags dokumenthantering.
Utbildning
Stärk kompetensen bland personalen och jobba effektivare.

IT-genomgång
TeamNorr IT-Partner erbjuder helhetslösningar inom IT för att företag i Norrland ska ha en bra dag på jobbet.
För att få en klar och tydlig bild i ert företags situation brukar vi göra en IT-genomgång. Den hjälper oss och er att identifiera vad som fungerar bra, vad som fungerar mindre bra, hur kostnader ser ut och naturligtvis ger vi er förbättringsförslag och rekommendationer för en bekväm, trygg och kostnadseffektiv IT-miljö.
Kundanpassade lösningar
IT-genomgången kan förstås se helt olika ut från ett företag till ett annat, vilket gör att det ibland kan vara små detaljer som vi bedömer behöver åtgärdas och ibland kan det röra sig om mer omfattande åtgärder. Vårt mål är alltid att ni ska ha en bra dag på jobbet och med rätt förutsättningar i IT-miljön är ni ett bra steg på vägen.
Tre steg till en bättre IT-miljö
När vi gör en IT-genomgång i ert företag rangordnar vi åtgärder och förslag i tre steg – det som är kritiskt att åtgärda, det som är viktigt att åtgärda och det som är rekommenderat att åtgärda. De tre stegen kan ses som en prioriteringsordning för när moment ska utföras och vi hjälper er gärna att planera, utföra och se till att ni har de bästa förutsättningarna för att er IT ska stödja verksamheten på bästa sätt.
Kostnadseffektiv IT
Det är inte ovanligt att det löpande görs enskilda åtgärder för att svara upp till behov som dyker upp och det är inte heller ovanligt att dessa ofta medför mindre kostnader i åtgärderna. Det kan vara en klassisk källa till många små kostnader och tidstjuvar som i slutändan blir kostsamt och ineffektivt i verksamheten. En IT-genomgång med tillhörande åtgärdsplan identifierar var kostnader kan minska och där effektiviteten kan öka.